, ,

Wanneer je na een periode van ruim 20 jaar afscheid neemt van je organisatie, waar je met passie en plezier hebt gewerkt, betekent dit dat er nieuwe deuren open gaan en nieuwe kansen en mogelijkheden ontstaan. Via mijn werkgever kreeg ik de mogelijkheid geboden om deze zoektocht te laten begeleiden door Bureau Streefkerk. Deze ondersteuning en begeleiding waren werkelijk top!

Op het moment dat ik aan het begin van dit traject stond wist ik niet goed waar te beginnen. Welke stap wilde ik nu eigenlijk zetten, blijven werken in dezelfde vertrouwde branche of echt een nieuwe start. Hoe ga je om met ‘afscheid nemen’ als je ergens al zo lang werkt.

Op een professionele en persoonlijke manier werd ik hierin stap voor stap begeleidt, een intakegesprek en daarna een loopbaanonderzoek, wat een prettige ervaring was dat!  Weer even alles op een rij en de basis op orde, waarbij je goed weet waar je staat en wat je wil en kan gaan doen.  Klaar voor de volgende stap. Persoonlijke coaching, het volgen van praktische trainingen en jezelf verder ontwikkelen. Je leert om je cv en sollicitatiebrieven te upgraden en krijgt handige tips om op een goede manier sollicitatiegesprekken voor te bereiden en te zorgen dat je ‘aan tafel komt’ voor een gesprek.

In mijn situatie met een mooi resultaat; binnenkort start ik vol energie aan een nieuwe job! Wanneer ik terugkijk op dit hele traject heeft dit mij enorm veel gebracht en nieuwe inzichten opgeleverd. Dit dankzij de uitstekende begeleiding en coaching door Floor Reeze (Bureau Streefkerk). Wanneer je zelf voor de keuze staat aarzel niet en pak deze kans!

Kees Brederode

Ga naar de bovenkant