Ontwikkelassessment

– Waar liggen uw talenten of ontwikkelpunten?
– Hoe kunt uw loopbaan verder vormgeven?

Benieuwd naar de antwoorden? Een ontwikkelassesment biedt uitkomst.

Het is een betrouwbare en wetenschappelijke onderzoeksmethode die gebruikt wordt om doelgericht en objectief informatie te verzamen. Zo krijgt u inzicht over uw verstandelijke capaciteiten, belangstellingen en persoonskenmerken.

Daarnaast wordt ook uw gedrag in beeld gebracht. Dit gedrag wordt geobserveerd tijdens stimulaties zoals rollenspellen, presentaties en in-basket-opdrachten. Na de screening wordt een rapportage opgesteld met gerichte adviezen.

Deze informatie zal een duidelijk voorspellend karakter geven over bijvoorbeeld het toekomstig functioneren van u als werknemer.

Voordelen van een ontwikkelassesment

– U kunt hiermee onderbouwde beslissingen maken.
– De rapportage geeft een groot accent op uw persoonlijke ontwikkeling.
– Het onderzoek kan uw werknemers stimuleren en motiveren om de regie in hun loopbaan verder vorm te geven.

De werkwijze voor een goed ontwikkelassesment

De ingezette tests, het advies en de instrumenten worden afgestemd op de vraag van de opdrachtgever, de kwaliteiten die vereist zijn voor een functie en het opleidings- en ervaringsniveau van de werknemer.

Hierover neemt de psycholoog van Bureau Streefkerk contact op met de opdrachtgever. Vervolgens wordt de werknemer uitgenodigd op kantoor in Ermelo of Apeldoorn voor het ontwikkelassesment.

Meestal kan het assessment binnen enkele werkdagen plaatsvinden. De rapportage wordt een paar dagen later toegelicht. Het rapport wordt vervolgens verzonden naar de werknemer en met toestemming van de werknemer naar de opdrachtgever. Zo gaan we samen met uw personeelsmedewerker voor duurzame inzetbaarheid.

De psychologen van Bureau Streefkerk zijn register psycholoog NIP arbeid en organisatie. Dit betekent dat zij werken volgens de regels van het NIP (Nederlands Instituut van Psychologen). Bovendien hebben onze medewerkers brede ervaring op het gebied van mens en werk.

Benieuwd wat een ontwikkelassesment voor uw persoonlijke situatie kunt betekenen? Stuur een e-mail naar a.schreuder@bureaustreefkerk.nl of bel naar 088-4434410.

Voor meer informatie over Ontwikkel assessment kunt u contact opnemen met ons.

k.twenhaar@bureaustreefkerk.nl