Professionele loopbaancoaching nabij Deventer, in Apeldoorn

Het is van groot belang dat uw medewerkers met plezier naar hun werk gaan. Zo blijven ze namelijk langer aan u verbonden. Hun functie past dan bij hun mogelijkheden en wensen en men is zo goed mogelijk ingespeeld op eventuele veranderingen op de werkvloer.

Bureau Streefkerk helpt hierbij met professionele loopbaancoaching. Meestal adviseren wij een loopbaanonderzoek in combinatie met individuele gesprekken met een ervaren coach. Uiteraard is er ook een maatwerkoplossing mogelijk voor uw organisatie.

Loopbaanonderzoek door een NIP-psycholoog en professionele loopbaancoaching

Ons loopbaanonderzoek is een capaciteitsonderzoek dat door onze eigen NIP-psycholoog wordt afgenomen. In dit loopbaanonderzoek worden de cognitieve capaciteiten, persoonskenmerken en belangstelling gemeten, waaronder drijfveren en werksoorten.

Daarnaast wordt u of uw collega uitgebreid geïnterviewd door onze NIP-psycholoog. Ook een ontwikkelassesment en andere opleidingen behoren tot de mogelijkheden. Het doel van ons onderzoek is te achterhalen welke functies en activiteiten aansluiten bij uw persoonlijkheid.

Na het loopbaanonderzoek ontvangt u een uitgebreide rapportage. Het onderzoek geeft zowel de loopbaanadviseur als uzelf inzicht in een concreet zoekgebied en welke werkplek bij u past. Zo krijgt u persoonlijk loopbaanadvies waarmee u verzuim voorkomt.

Individuele coaching

Voordat u loopbaanadvies ontvangt heeft u eerst persoonlijke gesprekken met een loopbaancoach bij ons op kantoor in Ermelo of Apeldoorn. Ook kan observatie en coaching op de werkplek zelf een onderdeel van de begeleiding zijn. Tijdens de gesprekken worden diverse thema’s besproken waaronder:

• Inzicht krijgen in kwaliteiten en drijfveren
  • Het vergroten van zelfvertrouwen, bekend worden met diverse rollen in een team
  • Het verkrijgen van inzicht in de arbeidsmarktmogelijkheden
  • Sollicitatievaardigheden
  • Netwerken

Evaluatie met werkgever en privacy

Wat onder andere inhoudt dat we uw gegevens vertrouwelijk behandelen. Soms kan een evaluatie tussen werkgever, medewerker en loopbaanadviseur een toegevoegde waarde hebben. Vooraf stemmen we af welke informatie wel of niet gedeeld wordt.

Bent u benieuwd wat ons loopbaanadvies, begeleiding of een loopbaan APK voor u kan betekenen? Stuur dan een e-mail naar a.schreuder@bureaustreefkerk.nl of bel naar 088-4434410.

Voor meer informatie over Loopbaancoaching kunt u contact opnemen met ons.

k.twenhaar@bureaustreefkerk.nl