Burn-outbegeleiding

Mentale klachten – waaronder een burn-out of overspannenheid – zijn verzuimoorzaak nummer één. Ruim één miljoen mensen lijden aan arbeidsongeschiktheid door een burn-out. 20 % van het ziekteverzuim wordt veroorzaakt door psychologische klachten.

Als u medewerkers heeft die dreigen te verzuimen of al uitgevallen zijn en / of op zoek zijn naar een nieuwe werkomgeving, dan biedt Bureau Streefkerk een doelmatige aanpak. Hierin staat het herstel en de inzetbaarheid van medewerkers met mentale klachten centraal staan.

Dit doen we door maatwerkbegeleiding gebaseerd op een grondige diagnose van de klachten en de werkomgeving.

Stress- en burn-out begeleiding met een persoonlijke coach

• Individuele coachgesprekken met een burn-outcoach met ruime ervaring.
  • Indien nodig een inzetbaarheidstest waarbij de oorzaak wordt gemeten. Komt de oorzaak voort uit gedrag? Dan begeleiden wij de werknemer naar herstel. Is de oorzaak een stoornis? Dan zullen wij hem doorverwijzen naar een passende interventie.
  • In het traject kunnen de volgende thema’s centraal staan: grenzen stellen, conflicthantering, assertiviteit, het vergroten van zelfvertrouwen, timemanagement en de balans tussen werk en privé. Uw burn-outcoach van Bureau Streefkerk richt zich op een goede balans voor de werknemer en als deze handvatten voldoende aangereikt zijn, is de volgende stap terugkeer naar de werkplek en het voorkomen van een burn-out.

De werkgever zal betrokken worden bij de re-integratie op de werkplek. Uw burn-out coach is opgeleid op het gebied van mens en werk.

Daarnaast kan de coach een aanvulling zijn op de eerstelijnspsycholoog, die ook door onze burn-out coach toegewezen kan worden.

Workshops voor P&O en leidinggevenden

Naast individuele stress- en burn-outbegeleiding geven wij interactieve workshops voor personeelsadviseurs en / of leidinggevende. Zij krijgen concrete handvatten zodat zij een waardevolle gesprekspartner zijn voor zieke medewerker(s).

Onderwerpen als het herkennen van stresssignalen, het verschil tussen een burn-out of overspannenheid, onderliggende patronen en aanpak komen aan de orde. Bovendien wordt er in onze begeleiding aandacht besteed aan het voorkomen van klachten, het voorkomen van arbeidsongeschiktheid door een burn-out en de blunders bij re-integratie.

De resultaten die u met ons bereikt:

• Het voorkomen van langdurig ziekteverzuim en terugval van klachten.
  • Sneller herstel door het in kaart brengen van het werkvermogen.
  • Grip op de situatie: een werkbaar plan voor alle betrokkenen.

Pak arbeidsongeschiktheid door een burn-out aan door een deskundige burn-outcoach.

Stuur voor meer informatie een e-mail naar k.twenhaar@bureaustreefkerk.nl of bel naar 088-4434410.

Contact

Voor meer informatie over Burn-out & stressbegeleiding kunt u contact opnemen met ons.

Bureau Streefkerk
Karin Twenhaar